Kebaikan Kepompong Ulat Sutera/Silk Cocoons






Wajah Cerah dan Halus dengan Scrub Kepompong Ulat Sutera

> Sutera adalah bahan yang paling murni dan paling alami, dengan protein yang paling dekat dengan kulit dan semua jenis asam amino, sutera dapat membuat kulit menjadi lebih indah, menghilangkan noda / kulit gelap
Treatment cocoon scrub atau scrub wajah menggunakan kepompong ulat sutera menjadikan wajah anda cerah dan halus dalam sekali treatment saja..
Sebuah penelitian ilmiah menunjukkan kepompong mengandungi banyak protein. Protein bermanfaat untuk kulit, iaitu untuk mempertahankan kehalusan dan keremajaan kulit.

> Ilmuwan asal Jerman, Dr Hauschka mengatakan kepompong ulat sutera memiliki komposisi jaringan yang mirip dengan struktur kulit manusia, dengan jumlah asam amino dan pH yang hampir sama. Kepompong ulat sutera juga mengandung zat antibakteri yang bermanfaat melindungi jaringan kulit.
Tak berlebihan jika dikatakan kulit yang dirawat menggunakan kepompong ulat sutera akan terlihat lebih cerah dan berkilau. Pasalnya, lapisan fibroin atau protein dari ulat sutera yang bisa membuat kulit bercahaya bak mutiara. Fibroin juga membantu melindungi kulit dari sinar ultraviolet.

> Perawatan kecantikan menggunakan kepompong ulat sutera bukan hal yang baru. Di negeri tirai bambu China, kepompong ulat sutera sudah digunakan 5000 tahun yang lalu untuk perawatan kulit. Di Jepun, kepompong ulat sutera sudah dimanfaatkan dalam berbagai kemasan praktis yang dijual sehingga dapat melakukan perawatan sendiri di rumah. Bahkan di Thailand, perawatan menggunakan kepompong ulat sutera sudah dilakukan di spa-spa premium.
Ingin mencuba treatment dengan kepompong, tak perlu jauh-jauh pergi ke China, Jepun, ataupun Thailand. Salah satu treatment yang menggunakan ulat sutera adalah treatment cocoon scrub atau scrub wajah menggunakan ulat sutera. scrub kepompong ulat sutera bisa menghaluskan, mencerahkan, serta menghilangkan bintik hitam. Kepompong yang digunakan adalah kepompong yang langsung diimport dari Thailand, tepatnya dari daerah pegunungan yang berjarak tiga jam dari Bangkok.

> Tak perlu ragu2 dengan adanya "side effect" dari treatment ini. Pasalnya, scrub kepompong ulat sutera sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. Treatment yang boleh dilakukan tidak hanya diaplikasikan pada wajah. Bagian tubuh lain seperti ketiak dan celah2 paha jugak boleh dicerahkan dengan scrub kepompong ulat sutera ini. Istimewanya, kerana treatment ini simple maka Anda pun boleh melakukannya sendiri di rumah!! 



12 pcs kepompong
1 kepompong utk 3-5 kali pemakaian (hingga hancur)
Whatsapp 019-9508098

No comments:

Cik Lala Beauty House © 2013 | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ | Best viewed with Google Chrome