Kepentingan Air Kosong

Assalamualaikum and Hai!

Hot topic, hot info, hot story! Acehhh, banyak yang hot kan. Actually, rata-rata suka pasal ni - Kepentingan Air Kosong. Haaa, cuba kira da bape liter korang minum air kosong hari ni? Langsung tak minum? Ades... parah!

Jom kita lihat apa sebenarnya kepentingan air kosong terhadap badan kita. Lepas jer baca entry, confirm korang gigih teguk air kosong..kikiii




Ouhh, nikmat sungguh kan meneguk air kosong. Lebih-lebih lagi dengan cuaca sekarang yang panas terik. Tiap minit nak teguk air, lebih-lebih lagi air yang berais. No no no! Kalau boleh elakkan ais. Sebabnya ais merupakan penyebab utama kita sakit-sakit urat, lenguh dan tubuh rasa tak larat. Buat kerja sikit dah lenguh. Haaa, banyak sangat minum ais la tu.
Apa kata jom tukar dengan AIR KOSONG!




Ambik la banyak mana pon, takpe. Nanti tubuh akan sihat tau.
Mengapa saya sarankan sangat korang minum air kosong? Bagi anda yang sedang mengambil supliment terutamanya, sila minum air kosong 3 liter sekurang-kurangnya setiap hari. Sebab? Air kosong merupakan agent detox yang paling baik!
Bila minum banyak air kosong, sure korang asyik nak buang air kecil jer kan? So, toksin akan keluar dari urin anda. Jika jarang buang air kecil, toksin akan keluar ikut mana? Melalui JERAWAT yang bertempek di muka anda. 


Haaa, ngeri kan? 




Jika korang lihat gambarajah di atas, korang akan faham bagaimana dan di mana air digunakan dalam badan kita. Bayangkan70% daripada paru-paru kita terdiri daripada air, tidak mustahil kebanyakan orang yang menderita penyakit kepala tidak meminum ar yang secukupnya.

Kulit pun terdiri daripada 80% air, sebab tu sapa yang kurang minum air, kulit mudah kering dan ada masalah mengelupas and all that. minum air banyak boleh jadikan kulit kita muda remaja dan lembuttt!



Badan manusia mengandungi 75% air. Penting taw untuk kita minum air secukupnya. FAKTA : sehari kita kehilangan 1.7 liter air melalui pernafasan, perpeluhan,  dan proses penghapusan. 

jadi, air ini perlu di ganti ! Jika tak, kita akan mengalami masalah seperti keletihan, kulit kering, sakit kepala/migrain, kekejangan,sembelit, tekanan darah tidak stabil dan masalah buah pinggang. 



JOM AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT
LEBIHKAN PENGAMBILAN AIR KOSONG!

No comments:

Cik Lala Beauty House © 2013 | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ | Best viewed with Google Chrome