POSLAJU ~ Cara menjejaki parcel anda

Assalamualaikum anda Hai!

Arini Lala buat entry khas buat anda para pelanggan dan agent/dropship kami. Sebenarnya, masih ramai yang tidak tahu kegunaan tracking no. POSLAJU yang kami berikan. Bila kami sms/wassap/pm tracking no seperti  EM817259860MY, mesti dibalas dengan pertanyaan, "Lala, nombor ni untuk apa?" So, sayang sume mesti da tau bila baca entry ni. Nombor tu sebenarnya untuk mengetahu di mana lokasi barang yang anda atau customer anda order. 

Dan masih ramai taktau camne nak trace kan? Okay, meh Lala ajar korang step by step okay! Here we go darlings! >,<


Gunakan browser apa-apa sahaja. Google ker, Yahoo ker. Apa-apa jela. Dalam ruangan kat atas tu, sila taip www.poslaju.com.my/track.aspx



Haaa, da masuk dalam tu maka akan terpampang la skrin seperti di atas. Dalam kotak segi empat tu, masukkan tracking no yang telah diberikan. Sebagai contoh,  EM817259860MY (korang masukkan jela tracking no korang yang telah diberikan k)




Da siap masukkan tracking no, tekan butang TRACK.


Da tekan butang track tu, maka akan terpampang la skrin jadi camni. Sume akan terpapar details parcel korang. Tarikh, masa, status parcel korang dan di mana lokasi parcel itu berada. 



Selamat mencuba darlings! Pastikan anda tidak membuang tracking no yang telah diberikan kerana ia akan dijadikan rujukan penting untuk anda mengetahui di mana parcel anda berada ^___*



Cik Lala Beauty House © 2013 | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ | Best viewed with Google Chrome